Hanko ja koko Länsi-Uusimaa saivat vuoden vaihteessa kuulla hyviä uutisia, kun Finnlines päätti keskittää toimintonsa Hangon satamaan ensi kesästä lähtien. Tämä tulee myös lisäämään liikenteen määrää eri tieosuuksilla Länsi-Uudellamaalla.
Inkoon kunnanhallituksen puheenjohtaja Henrik Wickström toivoo, että tämä liikenteen määrän kasvu vauhdittaisi myös tieverkoston kehittämistä ja parannustöitä Länsi-Uudellamaalla. Liikennemäärät kantie 51:llä ja 52:lla sekä valtite 25:llä nousevat ja hän pitää tärkeänä, että näiden tieyhteyksien kunnostamista vauhditettaisiin. Tämä tukisi ennen kaikkea alueen elinkeinoelämää.
Kantatie 51:n kunnossapitoa sekä sen kehittämiseen liittyviä yhteydenottoja on Wickströmille tullut kuluneen valtuustokauden aikana paljon.
-Olen saanut kuluneen syksyn aikana monia yhteydenottoja koskien kantatie 51:tä. Käydyissä keskusteluissa on noussut esille etenkin tievalaistuksen puute Siuntion jälkeen kantatie 51:llä risteyksiä lukuun ottamatta. Joulukuussa 2017 jätin toimenpide-ehdotuksen ELY-keskukselle koskien tievalaistuksen saamista kantatie 51:lle siten, että se jatkuisi Siuntioon vievän risteyksen jälkeen kohti Inkoota. Samassa toimenpide-ehdotuksessa Wickström toivoo ELY-keskuksen tarkastelevan kantatie 51:n risteyksiä Inkoon kunnan alueella.
ELY-keskus on luvannut ottaa asiaan kantaa. Aktiivinen yhteydenotto inkoolaisten taholta on ilahduttanut Wickströmiä.
-Olen erittäin kiitollinen siitä, kuinka aktiivisesti kuntalaiset ovat olleet asian tiimoilta yhteydessä. Monia hyviä näkökulmia on noussut esille niissä keskusteluissa, joita olen inkoolaisten kanssa käynyt. Esim. Pro Inkoo -yhdistys on vastikään perustanut Kantatie 51 – jaoston ja se on aktiivisesti ollut yhteydessä kuntaan asian tiimoilta sekä tuonut esille faktoja koskien kantatie 51:stä. Päätöksenteossa vuoropuhelu ja yhteistyö kuntalaisten ja päättäjien välillä on erittäin tärkeätä, sanoo Wickström.